Nie tylko dorośli są odbiorcami akcji marketingowych różnych marek i firm. Dzieci to również bardzo ważna grupa docelowa, której nie powinien zignorować nikt mogący zaoferować coś najmłodszym. Choć same nie dysponują najczęściej środkami finansowymi większymi niż kieszonkowe, to wywierają one podświadomy wpływ na rodziców, którzy już fundusze mają i chcą dać dziecku to co najlepsze, czyli radość.

Czasem nawet pośrednio dana firma może przekonać do siebie pełnoletniego odbiorcę dając mu produkt promocyjny, który on z kolei może dać swojemu dziecku. Co prawda nie w każdym wypadku zda to egzamin, jednak to również jest jakaś strategia. Trzeba tylko wiedzieć jak się do tego zabrać i co tak właściwie warto zamówić u producenta gadżetów reklamowych, by trafiło to do dziecięcej – a finalnie dorosłej – wyobraźni.

Po pierwsze: pluszaki reklamowe
Dzieci cieszą się z pluszowych maskotek. Ba, wielu dorosłych ma wciąż swojego ulubionego misia, którego dało lub zamierza dać swojej latorośli, gdy w końcu przyjdzie na świat. Pluszaki są miękkie, wyglądają sympatycznie i mogą mieć bardzo różną postać i wielkość – od zwykłej maskotki aż po brelok do kluczy, czy do przypięcia do zamka tornistra lub plecaka szkolnego. To nic, że miś będzie miał koszulkę z logo jakiejś firmy lub taką też chustkę na pluszowej głowie. Liczy się, że jest miły w dotyku i podoba się maluchowi (nam zapewne też). Producenci gadżetów promocyjnych idą w tym asortymencie nawet o krok dalej, dlatego możemy dziś spotkać również poduszki, pacynki, plecaki, kocyki czy pluszowe piórniki z nadrukiem.

Po drugie: zestaw do malowania/rysowania
Dzieci lubią uzewnętrzniać swoje emocje, ale to od dorosłych zależy czy pokarzą im właściwą drogę radzenia sobie z ich nadmiarem. Jedną z form ekspresji, szczególnie lubianą przez maluchy, jest malowanie i rysowanie – wie o tym każdy, kogo lodówkę pokrywają dzieła sztuki najmłodszych, a kilka z prac wisi np. oprawione w ramkę na przedpokoju. Nic więc dziwnego, że producenci gadżetów reklamowych postanowili stworzyć osobną kategorię związaną ze szkołą i edukacją oraz umieścić w niej kilka modeli zestawów do rysowania i malowania. Nadając im formę wygodnej walizki, w której będzie można przechowywać wszystkie jego elementy i opatrzając je odpowiednim nadrukiem, firma chcąca promować się w ten sposób może zyskać przychylność klienta i doskonałą reklamę.

I wreszcie: świnka skarbonka
Przywiązywanie klienta do marki rozpoczyna się współcześnie bardzo wcześnie. Wie o tym każda firma, która może poszczycić się międzynarodowym sukcesem, gdyż sięgnięcie po kieszonkowe dzieci i nastolatków (a potem pensje ludzi dorosłych) jest znacznie łatwiejsze i bardziej opłacalne jeśli robi się to stopniowo. Dlaczego więc nie spróbować z gadżetem reklamowym zachęcającym do oszczędzania? Sympatyczna świnka skarbonka idealnie się do tego nadaje, gdyż wywołuje w najmłodszych ekscytację i przyjemność z wrzucania do niej bilonu i obserwowania jak rośnie jej ciężar. Taki produkt uczy również cierpliwości, gdyż można np. ustalić, że świnkę opróżniamy raz na miesiąc/kwartał lub rok i wówczas wszystkie środki zostaną przeznaczone na prezent dla dziecka, który w dodatku może samo sobie wybrać. Różne rozmiary na pewno pozwolą firmie dostosować koszty zamówienia takich skarbonek, umieszczone na śwince logo będzie dobrze widoczne, a jeśli i tego mało, to można nawet znaleźć na rynku ów gadżet w zestawie z farbkami, którymi dziecko może samodzielnie pomalować swoją świnkę.

Za warstwę merytoryczną artykułu odpowiada sklep Bewu.pl