Mycie zębów to rutynowa czynność, powtarzana każdego ranka i po ostatnim posiłku. To, co jest dla nas niemal niezauważalnym elementem codzienności, dla innych stanowi nieustające wyzwanie, aby uczynić tę czynność jak najbardziej efektywną i wpływającą korzystnie na zdrowie i higienę naszej jamy ustnej.

Mowa o naukowcach z Instytutu Blend-a-med, którym od roku 1951 przyświeca idea opracowywania najlepszych rozwiązań i nowoczesnych technologii w celu jak najlepszej ochrony zębów.

Historia w tubce
Środki do czyszczenia zębów znane były od niepamiętnych czasów. W starożytności pełniły raczej rolę kosmetyku, który miał zapewniać zębom biel. Wraz z rozwojem stomatologii zaczęto zwracać uwagę na ich rolę leczniczą. Współczesna pasta ma pielęgnować nasze zęby pod względem estetycznym, ale przede wszystkim ma być środkiem leczniczym dbającym o ich stan, działającym profilaktycznie przeciwko powstawaniu próchnicy, erozji, nadwrażliwości i chorobom przyzębia. Pasta do zębów jako uniwersalny środek do codziennej higieny jamy ustnej został upowszechniony w Stanach Zjednoczonych w drugiej połowie XIX wieku. Globalną firmą produkującą pasty do zębów jest Procter & Gamble, a jej pionierska działalność doprowadziła w 1955 r. do powstania prawdziwie innowacyjnego produktu – wyjaśnia profesor Ewa Iwanicka-Grzegorek, adiunkt Katedry Stomatologii Zachowawczej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Pionier innowacji – rok 1955 i pasta z fluorem
Działalność naukowców P&G z Uniwersytetem w Indianie doprowadziła do powstania pierwszej pasty do zębów z fluorem, której działanie zostało potwierdzone klinicznie. Zawarty w paście fluor chronił przed próchnicą – w przeszłości drugą najczęściej spotykaną chorobą, co potwierdziło w 1960 roku Amerykańskie Towarzystwo Stomatologiczne (American Dental Association, ADA). W 1976 roku Amerykańskie Towarzystwo Chemiczne (American Chemical Society) uznało pastę z fluorem za jedno ze stu największych wynalazków minionego stulecia.

Gryź na zdrowie
W latach 60. ubiegłego wieku po raz pierwszy w komunikacji marki pojawił się wizerunek nadgryzionego zielonego jabłka. Od tamtej pory stało się ono międzynarodowym symbolem zdrowych zębów i dziąseł oraz znakiem rozpoznawczym Blend-a-med. Jabłko i pokazujące je reklamy zwracały uwagę na poważny i dotąd częściowo ignorowany problem zapalenia przyzębia.

Walka z kamieniem nazębnym
Zespół Procter & Gamble nie zaniedbał prac badawczych także w kolejnej dekadzie. W latach 70. opracowano Fluoristat – udoskonalony system uwalniania fluoru. Umożliwił on powstanie w latach 80. kolejnego innowacyjnego produktu P&G – pierwszej pasty usuwającej kamień nazębny. Za to osiągnięcie w 1995 roku rząd USA przyznał firmie P&G nagrodę National Medal of Technology.

Początek lat 90. – produkty wybielające
Po wielu latach badań, w latach 90. marka uzupełniła swoje sprawdzone rozwiązania w zakresie pielęgnacji zębów o produkty wybielające. Połączenie aspektów zdrowia i urody zapoczątkowało nową ścieżkę rozwoju stomatologii. Stały rozwój na przestrzeni lat pozwolił na opracowanie wyjątkowego duetu wybielającego – pasty do zębów i akceleratora, dzięki którym uśmiech staje się bielszy już po 3 dniach stosowania.

Rozwiązanie na miarę XXI wieku
15 lat badań, 70 prac naukowych i testów klinicznych, ponad 100 naukowców i wiele opatentowanych rozwiązań przyniosło przełom w postaci stworzonej w laboratoriach P&G formuły Stannous Complex – największej innowacji od czasów fluoru. Dzięki temu odkryciu Blend-a-med opracował najbardziej zaawansowaną technologicznie pastę do zębów, która skutecznie zwalcza choroby dziąseł i nadwrażliwość zębów.

Dziś: Wzmacniaj zęby z każdym dniem
Obecnie Blend-a-med prezentuje się jako marka dbająca zarówno o tradycje, jak i innowacje. Opakowania Blend-a-med mają teraz nowy, biały kolor, który symbolizuje eksperckie i naukowe dziedzictwo marki i jest wyrazem jej profesjonalizmu. Jednocześnie marka oferuje dziś przełomowe technologie takie jak Stabilizowany Związek Cyny i Fluoru – najnowszy przejaw jej innowacyjności. Formuła ta nie tylko czyści i wybiela zęby w najlepszy możliwy sposób, ale także wzmacnia je i zapewnia najlepszą ochronę. Dzięki formule Blend-a-med powstała nowoczesna pasta, która sprosta najróżniejszym potrzebom i sprawia, że mycie zębów to przyjemność.

Wiedza i zasoby
Procter & Gamble - właściciel marki Blend-a-med, od początku jej istnienia wyznacza trendy i kierunki rozwoju nad produktami do codziennej pielęgnacji jamy ustnej. Dzięki personelowi naukowemu oraz centrom naukowo - badawczym P&G jak również współpracy dentystów, od lat trwa owocna praca nad unikalnymi formułami past do zębów. - Jednym z największych i najnowszym osiągnięciem zespołów badawczych Instytutu było opracowanie formuły Stabilizowanego Związku Cyny i Fluoru, która obecnie występuje w paście Blend-a-med Complete Protect Expert. Wielokierunkowa skuteczność tej zaawansowanej formuły została potwierdzona zarówno w testach laboratoryjnych jak i badaniach klinicznych. Pasta Blend-a-med Complete Protect Expert posiada także rekomendację Polskiej Akademii Profilaktyki Stomatologicznej ­– mówi dr Beata Golan, Dyrektor ds. Naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B.

Instytut i marka Blend-a-med wspierają prace badawczo-rozwojowe na światowym poziomie oraz bliską, międzynarodową współpracę naukowców i stomatologów. Przełomowe osiągnięcia Instytutu są wyrazem podstawowych wartości marki, a jego logo – podobnie jak popularne nadgryzione jabłko – stało się znakiem rozpoznawczym wśród konsumentów. Nowe, białe opakowania produktów to  bezpośrednie nawiązanie do profesjonalnego charakteru marki. Z kolei hasło „Blend-a-med – wzmacniaj zęby z każdym dniem” ma przypominać nam, że marka nieustannie pracuje nad opracowywaniem najbardziej zaawansowanych technologii profilaktyki i ochrony naszej jamy ustnej.